Allergy Medication/Medicamentos para la alergiar

Allergy Medication/Medicamentos para la alergiar
Posted on 10/07/2019

Recently, families have asked for clarification regarding the access to allergy medications before and after school hours. Students will have access to the nurse’s office and allergy medications between the hours of 8:30 am to 3:30 pm. The nurse is available from 8:30-3:30. Mr. Sutman can assist and administer in the absence of the nurse.

What if my child needs access before 8:30 am or after 3:30 pm?
• Contact the leader of that activity and build a plan. The leader will not have access to

medications stored in the nurse’s office.

(Note: the YMCA has a formal process for handling medications.)

Can my child self carry the medication?
• This is a family decision and medication dependent. Many families are comfortable

putting an inhaler in backpacks. It is not recommended that students self carry epi pens.

Recientemente, las familias han pedido aclaraciones sobre el acceso a los medicamentos para la alergia antes y después del horario escolar. Los estudiantes tendrán acceso a la oficina de la enfermera y medicamentos para la alergia entre las 8:30 a.m. y las 3:30 p.m. La enfermera está disponible de 8:30 a 3:30. El Sr. Sutman puede ayudar y administrar en ausencia de la enfermera.

¿Qué sucede si mi hijo necesita acceso antes de las 8:30 a.m. y después de las 3:30 p.m.?

• Póngase en contacto con el líder de esa actividad y elabore un plan. El líder no tendrá acceso a los medicamentos almacenados en la oficina de la enfermera.

(Nota: el YMCA tiene un proceso formal para el manejo de medicamentos). ¿Puede mi hijo llevar el medicamento por su cuenta?

• Esta es una decisión familiar y depende de la medicación. Muchas familias se sienten cómodas colocando un inhalador en las mochilas. No se recomienda que los estudiantes lleven consigo sus propios lápices.
Política de medicación